Taggar

, , , ,

Det är evigheter sedan jag skrev något här i bloggen. Jag har inte försvunnit, jag är bara så seeg. Känns som om jag bara hasar omkring och slösar tid. Skickar iväg nån jobbansökan då och då, krystar ur mig lite text till magisteruppsatsen, dagdrömmer, ser på tv…släpar mig till Friskis & Svettis (eller tja…jag har inte varit där på 2 veckor men nu så…) och försöker hålla i mina pengar inför den stundande arbetslösheten. Tja man kan ju säga att jag är arbetslös nu men…uppsägningstiden pågår till 25 april. Usch vad det är besvärligt att skriva personliga brev! Vad ska man skriva och vad låter bara dumt?! Hur kaxig kan man med att vara (utan att rodna av skam)? Just nu tränar jag på att låta lite mer självsäker…

I veckan är det dags för tredje lektionen i InDesign. Kan meddela att kursen suger än så länge. Maken till nonchalant lärare! Det är tur att man har viss datavana och stort intresse! Jag skulle vilja ryta till och säga: ”Hallå jag är nybörjare och har betalat dyra pengar! Jag vill lära mig detta grundligt!!”… Men det gör jag ju naturligtvis inte. Vart klagar man? Pengarna kan jag inte få tillbaka tyvärr.

Älsklingen och jag firade vår femårsdag i fredags (firandet fortsatte på lördagen)! Röda rosor, restaurangbesök och romantik. Tänk vad fort tiden går – 5 år är lång tid! 

Norska Madrugada kommer äntligen till Sverige och vi har bokat biljetter! Jag trodde faktiskt inte att vi någonsin skulle få se dem, särskilt inte efter att deras gitarrist dog 2007. Den 15 maj spelar de på Sticky Fingers i Göteborg! Det ska bli riktigt skoj!

Madrugada

Ps. Jag har inte glömt din utmaning Hanna Eat World…måste bara fundera lite till på den! Ds.