Taggar

, , ,

Kan inte våren komma någon gång?! Snö – vad är grejen med det liksom? Vill ha krokusar, solsken och snödroppar en masse!

Det har varit en märklig vecka – min första som arbetsbefriad. Uppsägningstiden pågår t om 25 april så än kan jag inte kalla mig riktigt arbetslös. Det var nog inte meningen att jag skulle bli arbetsbefriad men tack vare mitt fackliga ombud så gick det igenom. Jag funderade och våndades innan jag skrev under pappret som skulle ”befria” mig men bestämde mig tillslut. De har ingen skyldighet att återanställa mig eller ge mig förtur om det skulle dyka upp nya tjänster i företaget och det känns både bra och läskigt. Nu gäller det att se framåt och intala sig att allt bara kan bli bättre!

Jag har anmält mig till en kurs i Indesign CS2 och fick kallelsen + räkningen igår (hejdå sparkonto). Tycker att det ska bli jättespännande att lära sig detta program men nu börjar jag grubbla. CS2 är ju inte den senaste versionen av Indesign! Om någon av er som läser detta vet – borde jag strunta i den här kursen och vänta tills de erbjuder kurser i Indesign CS3?? Eller är skillnaden mellan programmen såpass liten att det ändå är en bra idé att gå den här kursen? Hjälp!!

Vi har ny dator här hemma!! Skoj skoj!! Rejält med både gigabyte och megabyte (hej Assassins Creed och Alan Wake) + Windows Vista! Vår gamla dator gav upp i måndags – snacka om olägligt! Jag hade tänkt sätta igång med min uppsats men icke sa nicke. Kan ju tyckas vansinne att köpa ny dator med tanke på att jag är arbetslös (eller ja…inte riktigt ännu men) men både älsklingen och jag är storanvändare så… vad göra? Tack och lov hjälper mams o papps oss..

Nu har jag lyssnat in mig lite på Erykah Badu:s senaste skiva! Den är…underbar och märklig. Fylld av tunga hip hop-rytmer, soul, jazzinfluenser och Badus underbara röst. Jag håller med recensenterna som beskriver den som lite svår men det kan ju vara något positivt oxå! Att behöva lyssna ett par gånger på en skiva för att få kläm på den. En av anledningarna (bortsett från hennes fantastiska röst) till att jag gillar Erykah så mycket är att hon är så egensinnig! Texterna har jag inte fokuserat så mycket på ännu så de blir nästa sak att upptäcka. Bli nu inte avskräckta om ni tänkt köpa albumet! Den är inte så svår som jag kanske (?) ger intryck av men det är inte bubbelgumsoul direkt.