Taggar

, ,

Idag känner jag mig less och och lättretlig… Stör mig mer än vanligt på personer, saker och ting. Okoncentrerad. Sömnig. Grinig. Jag hoppas att jag lyckas rycka upp mig snart! Det lönar sig ju inte att sura iallafall!

Det är cirka 34 arbetsdagar kvar innan arbetslösheten träder in… Jag säger det igen – det känns märkligt! Skulle gärna vilja ha konstruktiva tips på hur man skriver ett bra cv och ett fantastiskt personligt brev! Hur låter man självsäker utan att ge ett odrägligt intryck till exempel? Det finns ju en mängd internetsidor som ger råd kring detta men jag vill ha era råd!

Dagens guldkorn är iallafall att Erykah Badus skiva troligen ligger och väntar på mig därhemma. Letar recensioner och bygger upp förväntningar. Omdömena är överlag positiva. Ett flertal recensenter skriver att skivan kräver ett par lyssningar, att den är politisk och att den är lite svår. Hmmm…positivt eller negativt? Har väntat i 5 år på den här skivan så mina förväntningar är nog lite för höga. Hur ska det då bli när Portishead släpper nytt i år? Deras album har jag väntat på i typ 10 år!

Imorgon ska jag ha med mig fika till jobbet. Det blir troligen den sista jag någonsin har med mig dit och den stora frågan är: kladdkaka eller smulpaj med äpple? Båda alternativen är ju rättså säkra kort! Jag hade nästan bestämt mig för kladdkaka men…folk verkar mer sugna på smulpaj… Hmmm.