Taggar

, ,

I morse åkte jag bussen som vanligt. Jag var sömnig och såg framemot dagens första kopp svart kaffe. När chauffören saktade in vid busshållplatsen – där jag brukar gå av – såg jag dem. En tjej och en kille, prydligt klädda och med händerna fyllda av papper. Tänkte lite trött: ”stå och utföra enkäter nu när folk är trötta och stressade?” och intalade mig att om jag inte tittar på dem så låter de mig nog vara. Icke sa nicke. ”Ursäkta” ropade tjejen efter mig och artig/nyfiken/dum som jag är så tog jag emot pappret hon höll i sin utsträckta hand. Gaahh… propaganda från Sverigedemokraternas ungdomsförbund! *morr* Gillar aldrig att få åsikter upptryckta i ansiktet så där men särskilt inte från sånt pack! Irriterad. Hoppas att de såg hur jag knycklade ihop bladet och slängde det i närmsta papperskorg!

Nu har jag äntligen sett ”Arn -Tempelriddaren”! Den var faktiskt helt okej. Jag hade inte speciellt höga förväntningar men var nyfiken. Hur kan man låta bli att vara det med tanke på allt prat, alla skriverier och all reklam som varit? Filmen har ju fått rättså blandade recensioner men jag var faktiskt positivt överraskad. Jag tyckte inte att den var ”livsomvälvande” eller den bästa filmen jag någonsin sett men… underhållande, storslagen och helt ok. Kan absolut tänka mig att se uppföljaren/uppföljarna.

Den här veckan bör jag få Erykah Badus nya skiva: New AmErykah Part One (4th World War)! Äntligen – som jag har väntat!