Taggar

Är så uttråkad att det kryper i mig… Det finns absolut ingenting att göra – i n g e n t i n g! Jag sitter här på jobbet och försöker desperat och framgångslöst komma på vettiga saker att sysselsätta mig med. Snacka om bortkastad tid! Det finns ingen annan avdelning där jag kan hjälpa till…och på min finns ingen meningsfull, jobbrelaterad sysselsättning. Så vad göra? Surfa? Tjaa…men efter ett tag tar idéerna slut där med.. Till råga på allt så verkar det som att de spärrat mina favoritbloggar så dem kan jag inte läsa i och njuta av idag. Skit. Letar jobb på AMS, kollar om jag fått mail, letar jobb igen, läser Aftonbladet… Det här känns ju nästan fånigt! Hade varit mer meningsfullt att sitta hemma och arbeta med uppsatsen! Jag skulle kunna ringa till ställen som jag skickat jobbansökningar till men…måste nog samla lite (ganska mycket) mod först.

Idag slutar 5 personer här. Det känns märkligt. Om en månad slutar ännu fler. Jag har -vad jag vet- två månader kvar. Det känns – som jag skrivit förut – märkligt. Det är jobbigt med alla spekulationer, åsikter och rykten som man hör hela tiden! För att muntra upp mig lite fantiserar jag om fikarasten klockan 15 idag….blir det tårta tro?

Den kommande arbetslösheten väcker måånga funderingar hos mig. Vågar jag tro att jag ska hitta ett nytt jobb? Exakt hur kass ekonomi kommer jag ha? Två saker är jag ganska säker på dock:

1.  Jag måste intala mig att det kommer att ordna sig – och hålla fast vid den tanken! Annars är risken stor att jag deppar ner mig, slutar försöka och ger upp. Det får inte hända.
2.  När uppsägningstiden är över och jag är arbetslös så måste jag försöka ha bestämda rutiner – varför inte sätta upp ett schema? Inte gå upp försent, sätta av ett visst antal timmar till jobbsökande och pluggande, kanske ta en långpromenad om dagen etc. Präktigt kanske men man kan ju ha det som målsättning iallafall!