Taggar

, ,

Ok, dagens rubrik kanske är liite överdramatisk men det kan inte hjälpas.

Nu är uppsägningsbeviset underskrivet – och allt blev om möjligt ännu mer verkligt. Det känns lite tomt. Nu har jag exakt 2 månader kvar här – fredagen den 25 april är min sista dag. Tänk att jag jobbat här i 4 år! Tiden går så fort. Det känns både spännande och skrämmande att inte veta vad som kommer härnäst!

Helgen har varit väldigt stillsam. I lördags såg det ut att bli fint väder så sambon och jag planerade att ta en promenad i solskenet. Tji fick vi för då kom molnen! Det blev en tur till Knalleland och NetOnNet istället. Inga spännande inköp mer än en ny datormus med fler funktioner än den gamla som vi har. Man kan scrolla både som vanligt och i sidled, zooma in och ut + gå fram och tillbaka i t ex webbläsare -allt med hjälp av knappar. En totalt onödig pryl men…. det bor väl en liten tekniknörd inom mig då! Till mitt försvar kan jag meddela att jag iallafall valde den billigaste jag hittade!

Åh, jag höll på att glömma! Jag är röödhårig numera! Vi färgade mitt hår med Wella Viva Pure Red: Röd bok och j-ar i min lilla låda – det gjorde skillnad. Hjälp! Hade inte räknat med att det skulle synas så mycket *nervöst skratt*! Det brukar nämligen inte göra det. Behöver kanske bara lite tid att vänja mig… Var rädd att folk skulle peka finger idag men jag har faktiskt fått en och annan komplimang. *andas ut*

Nu har jag äntligen börjat läsa ”Bitterfittan”. Har bara hunnit med ett kapitel så det är lite för tidigt att komma med ett omdöme men den verkar tänkvärd!