Taggar

, , , , ,

Så trött på att vara orolig och att inte veta vad jag ska känna. Less på att bli trampad på och bortglömd. Tankarna vandrar än hit och än dit. Längtar efter sol och värme. Det vore trevligt om någon liksom bara kunde ta mig till någon trevlig plats långt långt härifrån…ordna upp allt knas och sedan låta mig komma tillbaka igen.. Jag tröstköpte en vacker sidenscarf på Indiska och två cd-skivor (”Jarvis” med Jarvis Cocker och ”Skebokvarn” med Thåström) i förra veckan men det hjälpte bara lite flyktigt såklart. 

Idag är det dags för Friskis & Svettis igen och det känns inte speciellt lockande. Jag vet ju att när jag väl är där så är det rättså ok men att ta sig samman och gå dit är inte lätt *motar bort latmasken inom mig* 

Jag gjorde en mycket oväntad upptäckt i lördags! Jag har lite bollsinne!! D e t kom som en stor överraskning för mig! Pojkvännen och jag fick för oss att vi skulle spela lite bordtennis hemma hos mina föräldrar. Det står ett bord nere i deras källare och tja varför inte liksom?! Det låter nog konstigt men jag har knappt aldrig spelat bordtennis förut! Har alltid fegat ur, undvikit osv. Inget speciellt med det kanske men grejen är den att jag nog betett mig så därför att jag tagit för givet att jag skulle misslyckas. Så dumt! Nu visar det sig att…tja med en del träning så skulle jag nog kunna bli okej i allafall! Fånig insikt för andra…kul för mig.

Idag är det äntligen semmeldag! Jag vet att man kunnat köpa det läänge men -traditionsmänniska som jag är – så har jag väntat. Semlor är så gott! Mandelmassan, grädden, bullen, florsockret… Hmm…undrar om jag inte ska försöka få tag på en idag (eh och sabba slitet under träningen)! Hade vaga förhoppningar om att vi skulle få mumsa på jobbet..men det var bara vissa som fick semlor så tji fick väl jag!