Taggar

, , ,

Oh dessa val i livet (obs. ironi)! Idag krockar tre bra/lockande tv-serier. Vilken ska jag välja? Damages på TV3, Californication på TV4 eller Mad Men på Kanal 9?? Damages går i repris så den missar jag inte men de andra…

Det verkar som att jag måste skippa Californication eller Mad Men… Spela in det ena och se det andra? Ja det hade varit ett alternativ om vi haft två ingångar till vår digitalbox (för det är väl det som behövs för att man ska kunna spela in på en kanal samtidigt som man tittar på en annan?). Innan någon påpekar – jag veet det finns sätt att få tag på och se allihop utan att riskera att missa något (ladda ner, köpa dvd-boxar etc.) men…om man inte vill det då?

Jag har sett 2 avsnitt av Damages (det har visats 4 st. men jag misslyckades med inspelningen på nya dvd:n) och den verkar spännande och bra (+har Glenn Close i rollistan). Mitt intryck av Californication hittills är att den är galen, fylld med svart humor och sex samt att David Duchovny är rättså cool. När jag läser om Mad Men blir jag nyfiken. Förutom att serien vunnit priser så beskrivs den som rolig, mörk och politiskt inkorrekt. What to do, what to do?