Taggar

, , , ,

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Jossans födelsedag hurra hurra hurraaaa!! Hrmm, nu har jag helt skamlöst uppmärksammat min 31 års dag! So far har dagen varit helt okej. Ja om man bortser från en otäck förkylning som gör mig trött och täppt i näsan då.:-/

Min gullige sambo kom intågandes i sovrummet i morse! Han höll ett tänt stearinljus i handen och sjöng både ”Staffan var en stalledräng” och ”Jag må hon leva”! Ute i köket njöt vi av lussebullar och pepparkakor och jag fick jättefina presenter – BioShock (för pc) o c h en prenumeration på musiktidningen Sonic (äntligen)! Jättekul!!

Bussresan till jobbet blev trevlig tack vare en kvinna som satte sig jämte mig och började prata. I ärlighetens namn förstod jag inte helt vad hon sa (hennes svenska var lite knapp) men hon verkade väldigt rar! Tyvärr var jag hemskt trött och inte alldeles vaken (innan dagens första kopp kaffe är jag seeeg) men som sagt – resan gick lite snabbare tack vare denna okända kvinna.

Hur arbetsdagen varit? Jaa, ganska så bra den med! Åt en god lunch på Chez l´Ami tillsammans med arbetskamrater. Slottsstek och därefter glass – mums! Fick väldoftande parfym som jag ska testa så fort mitt luktsinne återvänt! Jag trodde att jag missat årets besök av Borås lucia (det var sagt att de skulle komma i går och då var jag sjuk o hemma) men till min glädje  hade de tagit fel på dag och kom idag istället! Najs! Dagen avslutas tillsammans med älsklingen på Lime & Lemon här i Borås. Vi ska äta persisk mat och mysa!

Jag fick en bloggutmaning av Sånger från nedre botten häromdagen och den har verkligen satt griller i huvudet på mig! Utmaningen handlar om att skriva sin årsbästalista när det gäller musik som ”gjort livet drägligare”! Jag funderar och funderar.. Egentligen borde det inte vara så svårt eftersom musik är min stora livspassion men…gaahhh… Nää jag måste värka på det lite till. Med lite tur kanske jag publicerar min lista senare idag!