Taggar

, , , ,

The Hives spelade på Annexet i Stockholm igår och tyvärr var jag inte där (det är långt till Stockholm). I dagens Aftonbladet recenseras spelningen och det verkar ha varit ett sjujäkla ös. Vi som sett/upplevt The Hives live vet att de är ett underhållande liveband med attityd, humor och röjig musik. Jag fastnade särskilt för en rad i recensionen: ”The Hives är fortfarande det bästa som hänt Sverige sen kebabpizza”. Detta kan ju naturligtvis diskuteras men visst är det roligt skrivet?

Idag är jag jättetrött, har lite träningsvärk o c h som om det inte vore nog – en huvudvärk som jag än så länge liksom bara anar.. Känner på mig att jag kommer hälla i mig ett flertal koppar svart kaffe idag.

Jag hade lovat mig själv att inte nämna Idol i den här bloggen…så detta blir det första och sista jag skriver om programmet. Det blir oftast så att älsklingen o jag tittar på det – i brist på annat. För min del har det funnits två som jag gillat: Daniel och Kristoffer (tror att det var han…blandar ihop dem lite) men de blev ju utröstade.. Nu vet jag inte riktigt vem jag ”håller på”. Andreas är ju skittråkig, Marie duktig men lite trist och Amanda vet jag ärligt talat inte vad jag tycker om.. I fredags framförde Amanda ”Hallelujah” och det var ju faktiskt ganska fint – även om juryn överdrev som fan i sina hyllningar. Låten i sig skrevs ju av Leonard Cohen och är helt underbar, t om en av de bästa som finns enligt min mening. Igår letade jag fram Jeff Buckleys version av ”Hallelujah” och j-ar vad vackert det är! Alla som inte hört hans tolkning – gå in på Musik här i bloggen och lyssna! Jag ryser och börjar nästan gråta så känsligt och härligt är det.

I förra veckan fick vi stearinljus (adventsljus) här på jobbet och nu tindrar de hemtrevligt på nästan alla skrivbord. Tänk så lite det behövs egentligen för att skapa trivsam stämning!