Taggar

, , ,

Himlen är gråtung och det regnar ute. Jag hade stora förväntningar inför den här lördagen men de kommer inte bli uppfyllda. Skit! Det var meningen att jag skulle ha åkt till Göteborg idag, träffat en arbetskamrat, ätit en bit god mat och sedan ääntligen få se Shout Out Louds. Så blir det inte. Eftersom det varit så knapphändig info om konserten ringde jag dem som anordnar spelningen och det visar det sig att bandet går på scen väldigt sent… Eller det vet jag ju inte med säkerhet egentligen eftersom tjejen jag snackade med bara gissade. Hon hade inte ngn exakt info (dåligt tycker jag) att ge mig men eftersom det är två förartister innan Shout Out Louds så kan man tänka sig att hennes gissningar stämmer. I vilket fall som helst så blir det alldeles försent o c h…ingen konsert för oss. Fan. Jag är så j-a besviken!!  Börjar tro att det inte är meningen att jag ska få se dem!! Försöker trösta mig med att jag var på en häftig konsert förra helgen men det hjälper sådär.

Det finns ju saker att vara glad över oxå såklart.. Min ansökan om julledighet gick igenom häromdagen! Jag har nog inte riktigt förstått det ännu men… jag ska vara ledig i sammanlagt 16 dagar!! Yippie! Jag föreställer mig själv nersjunken i soffan med en bra bok i ena handen och julgodis i den andra. Härligt!

Om ungefär två veckor fyller jag 31 år. 31!!! Det känns jättekonstigt! Är det meningen att man ska se sig själv som vuxen nu? Jag är åldersvilsen…men det har jag varit sedan jag fyllde 20 så jag börjar tro att den känslan kommer att hålla i sig. Det känns både skönt och stressande att bli äldre.. hur konstigt det än kan låta. Är lite lockad av att ha födelsedagsfest men det är lite sent att börja planera för det nu. De flesta av de jag vill bjuda bor långt bort.. En vårfest kanske (ej födelsedagsrelaterad)? Hmm lockande tanke.