Jag har ont i kroppen och är så himla trött… Tränade på gymmet igår, efter ca. 2 veckors uppehåll, och tog kanske i mer än vad jag borde. Fast å andra sidan, träningsvärk kan ju ses som ett bevis på att träningen gör nytta (säger hurtiga människor i min omgivning). Inte vet jag men ont har jag. Tröttheten beror på att jag lägger mig för sent om kvällarna. Har alltid varit en kvällsmänniska men det funkar inte så bra… man blir rätt trött dagen efter. 

Var ensam hemma i helgen och höll nästan på att börja klättra på väggarna av tristess. I vanliga fall hade jag väl antagligen åkt till mams o papps eller hälsat på någon kompis kanske men nu mådde jag ju inte bra så jag stannade hemma. Fick för mig att jag skulle tvätta på lördagen och hade skrivit upp mig för tvättiden mellan 08.00 (!!) och 14.00. Vacklade upp och ner till tvättstugan där jag irriterat noterade att maskinen var full av någon annans tvätt! ”Ja ja nån granne har väl glömt att tömma maskinen” tänkte jag och eftersom maskinen var färdig så hängde jag upp hennes/hans tvätt och la i min egen. När det – efter ungefär 2 timmar – var dags för mig att hämta mina saker upptäcker jag att min tvätt inte finns i maskinen utan är upphängd i torkrummet! Nu blev jag vilsen och tittade på tvättschemat både en o två gånger. Jag hade ju skrivit upp mig!! Så föll blicken på min klocka (som har datumvisare).. Vimsiga Jossan hade tagit fel på dag. Min tvättid var dagen innan. Kännde mig såå dum och skrev en ursäktande lapp till den stackars grannen som ju faktiskt hade rätt att vara där..

Imorgon är det lagerförsäljning av tekniska prylar i centrala Borås och jag ska definitivt gå dit på lunchrasten! Risken är förstås att alla ”bra” saker är slut (eftersom de öppnar 10.00) men det kan inte hjälpas. Min förhoppning är att jag ska hitta någon bra julklapp och kanske något till mig själv.. I reklamen står det att de ska sälja xbox för billig peng men det vore ju för bra för att vara sant om det är xbox360 de menar.. Nåja hoppas kan man ju.

Ahh..bara några dagar kvar tills vi (pojkvännen och jag) ska se/lyssna på Kent i Lisebergshallen!! Det ska bli så kul! Innan dess ska jag se till att lyssna in mig mer på nya skivan.

Just nu skulle jag inte tacka nej till en stor kopp kaffe och dessa sötsaker (bilderna hämtade från Cupcake Bakeshop):

chocolate cupcake     nötmuffins