Taggar

, , , ,

Den 25 november ska pojkvännen och jag se och lyssna på Kent i Lisebergshallen! Nedräkningen har börjat!! Jag har sett dem flera gånger, har alla skivor (tror jag) och tycker att de är j-gt bra! Aftonbladets och Expressens positiva recensioner av turnépremiären bådar verkligen gott! Recensenter kan ju naturligtvis ha fel (det har hänt flera gånger att jag varit på en konsert, läst recensioner dagen efter och inte hållt med)  men….jag hoppas att den här stämmer! Vissa tycker väl att det är att vara ”Svensson” att gilla Kent men det skiter jag i!
 

Kent

Jag har varit ensam hemma i helgen eftersom pojkvännen befunnit sig i Bryssel på konferens. Vad jag gjort? Tjaa… I fredags unnade jag mig kantarellsmörgås (oh my vad gott det är!), en kall öl och tv (skippade Criminal Minds sjåpig som jag är). Lördagen spenderade jag i Göteborg tillsammans med en arbetskamrat (jag lyckades faktiskt hinna med ett ”tidigt” tåg!!). Vi gick i affärer, fikade på mysiga Café Villekulla (på Storgatan) och trängdes med folk. Jag är på jakt efter en vinterjacka men hittade ingen som uppfyllde mina krav. De var antingen för dyra, för små eller för tunna. Fan oxå. Nåja en trevlig dag blev det iallafall! Hade tänkt plugga i söndags men…jag ägnade dagen åt att spela dataspel, slötitta på tv, skicka iväg en jobbansökan osv.

Det är ”bara” den femte november men nu börjas det… Julklappsfunderingarna! Idag grubblar jag över vad som skulle vara kul/bra att få i födelsedagspresent och julklapp. Har börjat få förfrågningar från familjen och jag har ingen aning. Jag vet heller inte vad jag ska ge alla andra (har bara idéer när det gäller älsklingen)… Svårt! Finns det någon som kan ge bra tips på trevliga saker som inte kostar enorma mängder pengar?