Taggar

, , , , , , ,

Nu har jag varit med i det åh så omtalade Facebook ett tag…men jag fattar fortfarande inte grejen riktigt. Kanske beror det på att jag vägrar lägga ut foton m.m? Med tanke på deras policy när det gäller personuppgifter och foton så känns det helt enkelt inte lockande. De jag har ”addat” på Facebook är -än så länge – i stort sett sådana jag redan har kontakt med irl. Så vad är charmen? Får väl ge det en chans till kanske. Polly tipsar om ett alternativ – Arsebook!! Så vad är det då? Jo – ”Arsebook is an anti-social utility that connects you with the people you hate”! Osympatiskt kanske men rätt kul!

Idag känner jag mig som Frankenstein…stel och öm i axlar, nacke, rygg, lår osv. Jag fick nämligen för mig att jag skulle tuffa till gympasset igår med tyngre tyngder och fler maskiner. Kanske nyttigt – inte fan vet jag – men ont gör det.

Besökte Bergakungen (Göteborg) i lördags! Älsklingen och jag såg Curse Of the Golden Flower i regi av Zhang Yimou och med skådespelare som Gong Li och Chow Yun Fat. Filmen ska tydligen vara sammanlänkad med Hero och Flying Daggers men är inte i samma stil. Färre ”fightscener” och mer klassiskt drama. Så vad tyckte jag då? Tja, den är storslagen och vacker (som väntat), dramatisk och blodig. Jag blev nog inte riktigt så förtjust som jag väntat mig men den är absolut sevärd.