Taggar

, , ,

Fan, det är ingen bra dag idag…heller. Jag hoppas innerligt att mitt dåliga humör beror på trötthet och/eller PMS för annars blir jag orolig. Det kanske är en höstdepp? Fast mina dalar brukar inte bry sig något särskilt om årstid, väder eller liknande. Skit.

I den alltid lika intressanta Bokhora kan man läsa ett inlägg med rubriken ”Som en sko utan fot!”. Texten är en kommentar på en debattartikel i SvD som handlar om att många skolor i Sverige numera saknar bibliotek. Läs inlägget här. Som litteraturintresserad, biblioteksvän och blivande (förhoppningsvis) bibliotekarie blir man oroad! Ska försöka leta upp artikeln i SvD och läsa själv. Kanske återkommer med egna funderingar så småningom.

Kom just på något jag kanske kan glädja mig åt! Älsklingen och jag ska se/lyssna på Timo Räisänen här i Borås på torsdag. Det kan nog bli skoj! En tanke slog mig precis… jag kanske skulle göra det till en uppgift att försöka komma på ett guldkorn per dag och skriva om det t ex här i bloggen! Det kan ju bli både korta och långa inlägg – huvudsaken är att det handlar om något som är positivt! Tål att tänkas på…