Angående gårdagens inlägg… Jag försökte stå emot.. det gjorde jag verkligen…men tyvärr så gick det inte. Skit. I ett försök att vara förståndig så radade jag upp alla anledningar till varför jag i n t e skulle slå till. Den är dyr, jag behöver den egentligen inte, man måste inte shoppa bara för att lönen kommit nyligen, jag har precis bokat och betalat en resa till Gävle, det finns saker som är bättre att lägga pengar på….osv osv. Men nejdå inte fan hjälpte det. Försöker ”trösta” mig med att de dragit av 25 % av priset (dvs. 589 minus 147.50 kr) och att man ju faktiskt kan dela upp betalningen. Ja..så jag erkänner väl då: jag är svag.

Väntar otåligt på att Manu Chaos senaste skiva ska dimpa ner i brevinkastet där hemma. Provlyssnade på den häromdagen och naturligtvis måste jag höra mer men – det verkar lovande. Inte lika knasig som hans andra skivor men…är den bra så blir jag nöjd.

I eftermiddag/kväll ska jag förhoppningsvis njuta av en kall öl eller en fika tillsammans med en arbetskamrat. Det ser jag fram emot. Imorgon bär det av till mamms och papps. God mat, mys och…med lite tur pluggande. På söndag ska vi titta på träslöjd i traktens hembygdsgård. Trevligt!

Dagens mantra: idag ska jag köpa träningskort hos Friskis & Svettis, idag ska jag köpa träningskort hos Friskis & Svettis, idag ska jag…