Ihh, jag har precis skickat i väg en jobbansökan! Det är visserligen bara ett vikariat och 30 tim/vecka men….är lönen ok och arbetsplatsen bra så kanske det är värt det? Det skulle ju egentligen vara knas att ge upp sitt fasta jobb för ett vik. som är mindre än ett år men tja…ibland kanske man ska leva lite farligt?

Jag har fortfarande inte riktigt smält Way Out West-helgen. Det känns väldigt skumt (och faktiskt vemodigt) att festivalen är över eftersom jag tänkt på den under så lång tid. Läser en massa recensioner och blogginlägg om festivalen och slås av hur olika folk kan uppfatta saker. Min tanke är att skriva här i bloggen om mina upplevelser…men det får bli när jag känner att jag har tid.

Det finns så många frestelser i tillvaron!! Svårigheten är att få pengarna och tiden att räcka! Jag vill börja motionera (eller vill och vill…jag känner att jag är så illa tvungen), det vore skoj att börja sjunga i kör, jag vill ut och resa, vill shoppa kläder, jag längtar efter att gå på teater, vill bjuda hem vänner m.m m.m. Dessutom ser jag fram emot höstens alla filmer, spel och skivor! Jag har redan förhandsbokat Manu Chao, Kent och Moneybrother (men så släpper ju både Hives, Winnerbäck och Erykah Badu nytt)!! Oj oj… hur ska det gå? Tyvärr räcker inte pengarna till allt man vill… men så är det väl för de flesta antar jag. Slantarna ska ju räcka till räkningar, mat etc. i första hand (sad but true). Rätt vad det är dyker det upp oförutsedda utgifter. I september ska jag tillbaka till tandläkaren och få ett hål lagat – d e t känns j-gt trist och var inte precis ngt som jag räknade med!!

Apropå träning så gjorde jag en upptäckt häromdagen som gladde mig. Friskis & Svettis maxikort finns att köpa på avbetalning (de jävlarna lägger visserligen på en avgift varje avbet.månad men…)! Kanske en bra lösning för mig som inte vill lägga ut en så summa på ett bräde?

Förövrigt så börjar jag redan spana efter nya konserter. Älsklingen och jag ska se/lyssna på Kent i november men det är ju evigheter tills dess! Idag fick jag veta att Manu Chao kommer tillbaka till Sverige i oktober! Han spelar i Stockholm den 14 oktober och i Malmö den 16. Ahhhhhh jag vill dit!

Tänk vad fort tiden går! Det är redan fredag och jag det är tre veckor sedan jag hade semester! Otroligt. Idag är det min tur att ha med fika till jobbet. Jag bakade en cheesecake igår kväll och jag hoppas verkligen att arbetskamraterna gillar den. Om inte så får ju älsklingen och jag desto mer….muahahahahaha!