Jisses..jag har köpt ett par högklackade skor!! Jag av alla människor!! Har jag någonsin gått i annat än kängor, gympaskor, loafers och dylikt? Nej…inte vad jag kan komma i håg i alla fall. Hur ska detta gå?

I slutet av juli ska jag åka till Dalarna och vara gäst på en kompis bröllop. Klänningen fixade jag ganska så tidigt och har sedan funderat på vilken sorts skor som skulle kunna passa. Svarta? Vita? Silvriga? Det enda jag visste var att de skulle vara lite somriga och ha lite klack. Nu har jag alltså hittat ett par. Hur ska man beskriva färgen? Liksom matt silver/bronsfärgade, sandaletter (heter det så tro?) med remmar och h ö g a klackar. Shit! Ehummm… Jossan blir lång! Tack och lov att det inte är stilettklackar men ändå! Älsklingen föreslog att vi ska binda fast kuddar (för att dämpa ev. fall) på mig och att jag ska träna här hemma fram till bröllopet. Kan nog behövas. Vore ju mindre kul om jag välter det första jag gör!!

Nu ska jag läsa de sista 35 sidorna i ”Män som hatar kvinnor”. Spännande!! Har precis beställt del två, ”Flickan som lekte med elden” från Bokus.