Det har inte riktigt sjunkit in ännu. Att jag är ”fri” i fyra veckor (eller ja…nu är det ju 3½ kan man säga) och kan göra vad jag vill. Jag har inte lyckats börja varva ner..och känner mig inte direkt avslappnad än. Hoppas innerligt att ledighetskänslan sköljer över mig i n n a n semestern är över.

Vill ni höra ngt patetiskt? Jag oroar mig för att semesterveckorna liksom bara ska  flyta på utan att något kul händer! Fan. Känner mig som en 5 åring som kräver att livet ska vara stimulerande h e l a tiden. Så är det ju aldrig.. En lite mer realistisk verklighetssyn kanske? Fast å andra sidan – det är ju faktiskt nu man ska passa på att göra sånt man aldrig orkar eller hinner med annars. Ah well.
En tanke slår mig… jag har ju faktiskt hunnit med lite redan och jag har iallafall ett par planer/tankar kring vad jag/vi ska göra i sommar!  Vad har hänt hittills? Syrran och jag var på konsert i Trädgårdsföreningen (Göteborg) i söndags! Bo Kaspers Orkester, Ruh samt Fibes, Oh Fibes! Riktigt trevligt och himla bra musik. I måndags fikade jag i mysiga Alingsås tillsammans med henne och förtjusande, underbara lilla W.  I går var mams, papps, moster, morbror och jag i Rydal (ligger nära Borås) och tittade på hantverk. På lördag ska älsklingen o jag till Kungsbacka och fira en kompis som fyller 30… Hmmm..jag kanske ska ta och tagga ner lite och inte gnälla så? Tror jag ska försöka med det.

Har det hänt något spännande idag? Njä…jag/vi har tvättat en massa sängkläder, handdukar och kläder. Trist men nödvändigt. Jag har inte skrivit på Uppsatsen… vilket är uselt av mig. Sims 2 (som jag börjat tröttna på) kan jag lägga tid på men inte den.. Beslut – innan den här dagen är slut ska jag ha arbetat med Uppsatsen i minst 1 timme! D e t ska jag väl lyckas med.

Oh, nu har jag snart läst ut ”Män som hatar kvinnor” av Stieg Larsson. Den är riktigt bra men nu när upplösningen närmar sig känns det lite kluvet – å ena sidan kommer jag att sakna boken och å andra sidan längtar jag efter att kasta mig över nästa bok. Någon har ett riktigt bra boktips (har tänkt ta en paus innan jag läser nästa bok i Millenniumtrilogin)?