..och det är såå varmt. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen och mitt huvud känns som om det vore fyllt av trögflytande kola. Tankarna släpar sig fram, jag flämtar och funderar på att ta dagens andra dusch. Jag har öppnat flera fönster men det förändrar ingenting. Älsklingen befinner sig hemma hos sin far. De stackarna anfölls av ngn sorts magsjuka/influensa i fredags – vilket suger när det än inträffar men när det är typ 30 gradig värme…ja inte blir det lättare!

Önskar att jag gjort ngt vettigt denna helg men icke. Kunde ju ha passat på att plugga på Uppsatsen men.. surprise surprise…än så länge har inte en rad skrivits. Fan. Sist jag skummade igenom den upptäckte jag ju -till min förvåning och lättnad – att den faktiskt inte är så dålig som jag intalat mig o c h att det inte är så gräsligt mycket kvar på den. Tja…förutsatt att jag inte ändrar mig och totalsågar det mesta av den – igen. Jag vill verkligen bli färdig och det börjar kännas pinsamt att jag inte är klar..men aaaaarrrrrgggggghhhh.. Istället för att jobba med Uppsatsen tränger jag som vanligt undan ångestkänslorna den orsakar och låter dem ligga och gnaga djupt inom mig. Fullständigt obegripligt och inte ett dugg logiskt.

Tillbringade ca 2 timmar framför tv:n igår och såg The Village. Jag hade inga stora förhoppningar men tänkte ”Joaquin Phoenix är ju med och han är ju nästan alltid bra” så jag sjönk ner i soffan med en kall Red Stripe (jamaicansk öl) och såg filmen. Suck…kanske var jag på fel humör men jag tycker den var rätt trist. Välspelad (överlag) och snygg men…jag  rekommenderar den inte. Däremot blev jag glatt överraskad av den nya argentinska thrillerserien ”Epitafios – besatt av hämnd”. Den är mörk, snyggt gjord och riktigt otäck. Hoppas att jag törs fortsätta se den (är ganska så äckelmagad)!

Har äntligen tagit mig tid att komma in i ”Män som hatar kvinnor” av Stieg Larsson. Älskar att läsa men gör det alldeles för sällan och alldeles för sporadiskt. Vad jag tycker om boken än så länge? Den verkar lovande!