I år har jag ansökt om att få semester vecka 27, 28, 29 och 30. Det är bara 6 veckor kvar – och jag har fortfarande inte fått bekräftat om jag får som jag vill!! Det suger som fn tycker jag! Hur svårt kan det vara?! Antingen så går det eller så går det inte! Att de s k lönesamtalen inte ägt rum ännu suger oxå förövrigt..

Helgen har – som vanligt – varit stillsam. I fredags tog älsklingen och jag en sväng till Systemet och sedan invigde vi vår nya elgrill. Vad gott det är med en grillat kött och rött vin!  Mumma.

Under lördagen besökte vi Blomsterlandet och inhandlade vackra blommor till vår balkong. Efter en stunds vånda föll valet på vita margeriter och mörklila petunior. Vi planterade dem när vi kom hem och det ser ut att bli riktigt fint! Nu fattas det bara att få tag i ngn fin växt (i vacker kruka) att ställa på balkonggolvet samt en tjusig vaxduk att lägga på vårt trista balkongbord. Kvällen spenderade vi hos älsklingens pappa där vi mumsade på tacos.

   

margerit

  

Million Bells

Tja vad har hänt annars? Jag har strukit en hel del kläder och ääntligen röjt bort saker ur garderoberna (de har ju ”bara legat där i snart 1 år”).