Idag vaknade jag i ett sinnestillstånd som jag inte lyckats ta mig ur ännu och det känns tungt.

Jag tycker att jag mått så mycket bättre ett tag nu – är det på väg att vända?Känner mig sorgsen, bitter, överflödig, fet och i vägen. Hatar de många orättvisor som förekommer på mitt jobb – och jag hatar att det inte går att göra något åt dem. Känner mig frustrerad över allt jag vill förändra med mig själv och som jag inte riktigt orkar ta tag i. Trött på att saker och ting ska kännas så….osäkert. Man tror att allt är frid och fröjd (äntligen) och så händer något…igen. Svårt att vara stark och hålla inne…när man känner sig liten inombords. Söker konstant vägar för att komma till ro med mig själv….men skulle nog behöva en karta och en kompass. Vill mycket men inget konkret känns det som ibland.

Hoppas innerligt att jag har en helt annan inställning till livet imorgon. När jag kommer i sådana här sinnesstämningar är det jobbigt att inte kunna ta paus från sig själv och allt som snurrar omkring inuti.